Monday, March 14, 2011

road to terengganu

pagi tadi dalam pukul 2.30 pagi aku baru sampai dari terengganu..
aku gerak hari jumaat 11/3 pukul 1 pagi..
aku pergi sana untuk menghadiri dua majlis perkahwinan kawan aku..

ade macam nak lari rumah x..haha..


sebelum pergi tu aku ajak ehem² keluar makan..
hmm..siapa lagi 'dia' laa..
bukan apa aku ajak 'dia' keluar, takut rindu nanti..
yela..aku nak pergi lama ni(3 hari je pon)..
x tahu la 'dia' akan rindukan aku jugak ke x..
rasa macam dah lama aku x keluar dengan 'dia'..
ok²..x nak cerita pasal tu lagi, buat aku sedih je.. :(


aku sampai lambat sikit masa tu..tapi yang penting bukan aku yang terakhir la..
fuhh..nasib baik awal dari yang terakhir kalau x mesti kena maki dengan dorang sebab tunggu aku lama..
bila naik je bas, macam biasa la..borak² kejap and then tidur..


aku rasa, aku tidur sangat la lama..tapi bila sedar², haihh..x sampai terengganu lagi..??
baru dekat cherating..x pernah² time subuh dekat cherating..biasanya aku pergi mesti dah masuk terengganu dah..
ternyatalah driver bas bawa bas sangat² la slow..ambil masa 4-5 jam ke cherating..

bas yang laju tapi driver...haihh..



bila dekat cherating berhenti untuk solat subuh..elok pula tu sebelah surau ada kedai makan..
apa lagi, masing² pun melantak la..aku memang x makan pagi² ni, takut sakit perut nak membuang lak..so aku minum je..

rumah yang kelihatan agak horror



setibanya dekat rumah sewa..WOW!! boleh tahan besarlah rumah dia..
tengok dari luar nampak macam horror juga..kalau aku sorang comfirm aku x nak duduk sini..haha..
bila masuk, dalam rumah nampak antik la..cantik juga..
ada banyak bilik lak tu, lebih dari 8 kot..
lupa lak aku nak kira..yela masuk² je terus ke bilik..
bilik aku tingkat atas, katil ada dua je..katil single lak tu..tapi penunggu dalam tu ada enam orang..memang macam sardin la.. :)


x sempat nak rehat, siap² mandi kejap and then keluar balik untuk ke kenduri kahwin..
jauh jugak la..sampai² je kene lak menapak masuk ke rumah dia yang agak jauh ke dalam..
bertambah² lapar perut aku..


lepas tu gerak ke pasar payang..
huh!! sepuluh kali aku pergi terengganu, sepuluh kali jugak la pergi pasar payang..
x de tempat lain ke nak pergi..hmm..
tapi aku x masuk pon pasar payang..aku dengan kawan² pergi kat area stesen bas untuk usha² jersi(x beli pon)
lepas tu dapat lak naik bot free..time kasih pakcik yg baik hati :)


esoknya pergi ke losong beli keropok lekor, lepas tu pergi ke majlis kahwin yang satu lagi..
ni yang x best ni..time² ni la kepala aku pening..makan pon x selera..pada hal aku sangat la lapar..aku rasa asyik kena hujan je kot dari semalam..


sepanjang perjalanan balik aku tidur..kepala aku pening tahap gaban..

layan poker jap sambil tunggu makanan siap


kali ni makan malam dekat cherating lagi..haihh..lembs la driver ni..
best gilerr kentang makanan dekat kedai tu..
korang penah makan nasi goreng kampung sabun..??
haihh..aku yang malang ni dapat rasa..dah la pening kepala, dapat lak makan nasi goreng yang rasa sabun..
perhh..memang x boleh blahh..!

ni la nasi goreng kampung sabun :(

No comments: