Friday, March 9, 2012

Beza suka, sayang dan cinta

Hello lover's euww-euww sekalian.. Dah dapat cinta baru selepas kena backstab? Bagi yang perempuan tu, hari ni pakai bedak kat muka tu berapa tebal untuk menarik perhatian lelaki? Guna simply siti ke? Err..



Actually, aku takde bakat nak menjiwang macam hero-hero Korea yang gay tu.. Tapi kalau terpaksa mungkin tahap menjiwang aku lebih karat dari besi karat kat belakang rumah korang..
So sekarang ni aku telah dipaksa menjiwang dengan ada yang tanya aku cinta tu apa? Ehem!

Suka

Which is suka adalah satu perasaan yang korang akan rasa bila ada sesuatu yang mengujakan.. Contoh mengujakan tu macam bila korang jumpa aku dan dalam hati korang cakap "Aku sukalah Muiz tu, walaupon pendiam tapi gaya dia tu cool je dan comel pulak tu.." Got it? Perasaan suka tu mudah untuk hadir.. Rasa suka tu biasa akan hadir dalam sesuatu hubungan yang biasa-biasa je.. I mean just kawan or etc..

Bila seseorang tu pandai melawak dan bila dengan dia buat kita pecah perut gelak guling-guling sambil terkentut-kentut, ianya akan membuat kita suka dekat dia..

Sayang

Perasaan sayang ni akan hadir bila korang selalu dengan benda yang korang suka.. Contohnya korang suka kat aku kan, then hari-hari pon lepak sama-sama, terjun bangunan sama-sama, mandi bogel je tak sama-sama lagi.. Bila dah selalu macam tu dan ada sesuatu berlaku dekat aku, korang akan risau.. Itu tandanya korang mula ada perasaan sayang.. Harap-harap perempuan lah yang sayang kat aku.. Kalau gay tu, go away pehliss!! Bullshit! Sayang tu tak semestinya dengan girlfren or boifren.. Dengan keluarga, saudara, kawan, pasangan gay atau lesbian mahu pon dengan kucing peliharaan korang..

Rasa sayang juga akan hadir bila kita selalu menceritakan sesuatu masalah kita dekat orang lain seperti keluarga atau kawan kita sendiri.. Dalam erti kata lain menceritakan masalah dekat orang yang boleh membuang masa dia, yang boleh kita carut-carutkan, memeningkan kepala dia dengan masalah kita sehingga buat dia terjun katil sebab kita bukan ada perasaan cinta dekat dia..



Cinta

Perasaan cinta ni adalah sesuatu yang mendalam.. Suka adalah suka, sayang adalah sayang tapi cinta merangkumi kesemuanya.. Rasa cinta ni akan timbul bila kita mengharapkan seseorang tu jadi milik kita.. Kalau boleh semua yang kita buat nak dia tahu.. Kalau dia buat sesuatu kita pon akan cuba buat jugak padahal sejak azali korang tak suka buat benda tu.. Seperti makan budu, uishhh.. dah lah masin tapi sebab dia suka korang pon nak suka jugak.. Apa nak buat jatuh cinta dengan orang timur.. Hihi.. Tapi kalau orang tu lari keliling bangunan dengan keadaan bogel jangan lah nak ikut jugak.. Fuuu!!

Bila ada rasa cinta ni korang akan selalu ingat, berangan dan mimpi pasal dia.. Kita akan cinta kan dia sepenuh jiwa dan raga kita walaupon dia buat tak tau je dengan korang.. Tapi kalau korang cintakan aku, just tell me.. Mungkin aku boleh pertimbangkan jadi isteri nombor kedua ke ketiga ke mahupon yang keempat.. Nak?



But but buthurtt untuk kawal semua rasa tu bagi kaum lelaki.. Why? Ini kerana lelaki ni adalah sangat-sangat-sangat cepat perasan.. Even kalau perempuan senyum kat lelaki pon, lelaki akan predict yang perempuan tu suka dekat dia.. Oh damn it!!

So girls, beware bila nak berkawan dengan lelaki.. Well girls, aku saran kan korang berkawan dengan lelaki lembut atau pon bahasa kasar nya sotong.. But why? Sebab korang akan rasa secure sangat-sangat.. Lelaki lembut biasanya hanya akan berkawan je dengan girls bukan feeling-feeling.. Lelaki lembut just want a friendship.. Seriously.. Begitu juga dengan gay, memang takde perasaan dengan perempuan.. No love, no sexual harassment and such things..

If guys ajak korang hang out together-gether, tengok wayang, malam-malam main sms, video call. Be careful girls, lelaki tu telah selangkah keluar dari friend zone.. Bila nak keluar dengan lelaki better girls ajak kawan-kawan girls yang lain, 10 orang mungkin.. Bila sorang lelaki keluar dengan 10 perempuan yang takde perasaan dengan lelaki tu, so how lelaki tu nak jatuh cinta dengan korangkan? Dia tak akan ada sifat perasan bila situasi macam tu..



Lelaki dan perempuan boleh jadi kawan baik if both of side set their mind into friendship.. But ianya sangat-sangat-sangat susah.. Damn! Dan jangan cari kawan lelaki yang bermula dengan ayat "Hai, boleh berkawan?" They are bullshit! How the hell seorang lelaki just nak berkawan je dengan gaya ayat macam tu.. Awkward!

And and and now, mesti korang gilrs terfikirkan kalau macam tu baik kawan dengan lelaki yang dah berkahwin atau dengan relationship guys.. Pehhliss!! Thats not a good idea.. Trust me! But later lah aku cerita pasal ni.. Kalau nak huraikan lagi, menjela-jela entry ni nanti.. Tapi kalau susah sangat taknak bagi lelaki ni menaruh harapan kat korang, berterus terang je lah.. Cakap "Awak tu dah la tak kacak, macam bangla jaga petrol pam tu je!!." Kejam sangat bunyinya ye tak? Hihi..

8 comments:

❤MuRni DahLiA❤ said...

jalan2 sini....=)

Anonymous said...

besh info haha nak sainnnnn :)

Unknown said...

tq for the info..

Aenna Mazlan said...

love is shit...hahaha

ILA HonEyBuNNy said...

baikkk...

dah dapat beza skrg..ehheheh

dee anaa said...

dropped here ! hye doctor cinta .! ahaha . u're vavavoom .!

vavavoom = urmmm . can't explain lahh . susah nak explain . hekhek !

muiz aL said...

Dee anaa: Euww! I'am not doctor cinta lah.. Nevermind, vavavoom is vavavoom.. Hihi

Joe Kidd said...

bro.. mu dh blow coverup prince charming mcm aku ni.. gagal misi aku seterusnye hehe