Tuesday, February 28, 2012

Pemilihan tempat tinggal selepas kahwin

Selamat tengahari bakal isteri-isteri ku sekalian.. Lunch dengan skandal mana hari ni? Takde yang nak ajak aku keluar lunch ke? Hihi..

Minggu lepas aku ada tengok cerita Adnan Sempit 2.. Korang dah tengok? Bagi yang belum tengok tu, aku nak nasihatkan yang korang adalah tidak digalakkan makan popcorn sambil menonton cerita tersebut.. Ini serius! Bagi mengelakkan korang tercekik biji-biji popcorn akibat sindrom gelak yang terlampau.. Aku dah mengalaminya, nasib baik pandai cover line.. Tersedak-sedak aku gelak.. Fuuu!! Maaf lah kalau terlambat aku bagi nasihat ni.. Mungkin dah ada yang arwah kat panggung mana-mana.. Hihi.. Tapi korang mesti tengok, lawak gilerrr.. Awesome!

Oh ok, cukuplah dengan carutan itu.. Korang dah kahwin? Kalau dah kahwin nanti korang nak duduk mana? Tinggal dengan mertua atau rumah sendiri? Mestilah rumah sendiri ye tak.. Itu adalah yang terbaik.. Why? Kalau tinggal rumah mertuakan semua benda dah ada, rumah pon tak perlu bayar ye tak?



For me, perempuan akan duduk di rumah sendiri kerana untuk mengelakkan konflik dengan mertua.. Yelah, kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati.. Hati siapa tahu.. Dah lah perempuan ni cepat terasa.. Sikit-sikit lari masuk bilik nangis.. Habis duit suami nak beli tisu banyak-banyak..


Mak mertua: Bedah! Bangun! Meh tolong mak masak kat dapur..
Bedah: Alaa.. Baby ni, I ngantok lah.. Semalam dah lah 3 round I layan you.. Bagi I tidur jap eh..
Mak mertua: Baby?? Bila masa aku jadi baby kau?!Haa.. ni makan dia babi! (sambil siram sebaldi air di muka Bedah)
Bedah: ............... Damn! Salah orang..


See! Ini lah salah satu sebabnya perempuan tak nak tinggal dengan mertua.. Sebab kehidupannya akan rasa terkongkong.. Nak buat tu tak boleh, nak buat ni tak boleh.. Lagi-lagi bila bangun lambat ye tak? Kalau bangun awal pon, lepas tu mesti akan tidur balik.. Maklum lah 3 round malam tu.. Mana cukup tidur.. Hihi

Bila dah kena macam tu, timbul lah konflik antara mertua dan menantu.. Selepas dari kejadian tu, mula lah nak main tarik-tarik muka.. Tak pon masing-masing mula berdrama.. Depan-depan senyum tak perlu kata apa-apa.. Bila belakang mencarut-carut dengan kata-kata.. Bullshit! Aihh! Biasa lah perempuan ni memang banyak drama pon.. Terasa? Tapi tak semua macam tu.. Ada je yang boleh tinggal dengan mertua.. Tapi sampai bila? Tak selama-lamanya ye tak?



Well, lelaki akan lebih suka tinggal di rumah sendiri bila dah berkahwin sebab..... Korang tahu kenapa? Ini kerana lelaki akan bebas untuk ber'amerika'.. Nak aku jelaskan ke? Nanti korang kata aku melucah pulak.. Ok-ok aku jelas kan.. Mereka boleh melakukan di mana-mana sahaja, sofa, meja makan, dalam tab mandi mahu pon di atas bumbung.. Mereka juga boleh hanya mengenakan pakaian separuh bogel di rumah.. Tak payah apa-apa pon boleh.. Masak kat dapur sama-sama dalam keadaan berpakaian dalam sahaja.. Auww! Romantik kan lelaki ni? Hihi.. Aku rasa better lah tinggal kat rumah sendiri selapas kahwin.. Biarlah rumah sewa sekali pon.. Kalau duduk dengan mertua takut menyusahkan nanti..

Cukup lah setakat tu.. Kalau makin panjang entry aku, korang kata aku suka melucah pulak.. Aku ni baik, baik dan baik tahu!

3 comments:

One Heart said...

aiyaa. melalut sudaa hahaha~

Juliet_iRa~" said...

dah ada pgalaman yea?heee

:)..

mmg perempuan lagi selesa duduk rumah sendiri lps kahwin..

muiz aL said...

Siti: Bukan selalu..
Juliet: Hai.. Saya lah Romeo awak.. Err.. Mana ada pengalaman lerr..