Monday, February 20, 2012

Tiada istilah BFF antara lelaki dan perempuan

Hai kawan-kawan.. We are best friend forever(BFF) right? Malam ni jangan lupa candlelight dinner kita.. Err.. Kawan pon ada candlelight dinner? Well, itu agak mustahil!



Lihat sahaja tajuk korang mesti tertanya-tanyakan, kenapa lelaki dan perempuan tidak boleh jadi kawan baik? Memang tak boleh.. For me if lelaki dan perempuan jadi kawan baik or seperti perempuan selalu cakap BFF, ianya adalah sesuatu yang pelik dan mustahil.. Bukanlah tak boleh jika lelaki dan perempuan jadi best friend but one day ianya akan jadi lebih dari seorang kawan baik.. Korang pon mesti pernah dengar lagu Jason Mraz feat Colbie Caillat - Lucky.. "I'm lucky I'm in love with my best friend" lihat sahaja liriknya, bagi aku perhubungan kawan baik antara lelaki dan perempuan tidak akan dan tidak akan selamanya begitu..



Why? Lelaki adalah makhluk yang cepat perasan(except me).. Tengok je reaksi lelaki bila ada perempuan comel senyum atau balas balik perkataan 'hai', then lelaki mesti akan kata "Wahh.. mesti dia pon suka dekat aku".. Fuuu!! Bila wujudnya istilah best friend forever antara lelaki dan perempuan, jauh disudut hati lelaki timbul pelbagai persoalan atau pon mungkin sekelumit cinta yang tidak kesampaian.. Tetapi bagi seorang perempuan adalah sangat susah untuk mencintai lelaki yang telah dilabelkan olehnya sebagai seorang kawan.. Sebaliknya lelaki lebih mudah jatuh hati dengan perempuan yang diminati.. That's why sebelum ni aku ada kata perempuan tu makhluk kompleks..



Jadinya, mengertilah anda bahawa tiada istilah kawan baik antara lelaki dan perempuan.. Ianya hanya akan menjadi mimpi ngeri bagi seorang lelaki yang tiada kesudahan..Dan disaat itu korang akan dihimpit rasa yang menyakitkan dan sangat menyakitkan.. Bagi aku BFF lebih sesuai digunakan untuk pasangan gay atau lesbian korang(Best Fuuuking Friend).. Bullshit!

4 comments:

Aenna Mazlan said...

only a few person can mantain the bff relationships but most of then turns it to be special person...

p/s : it depends on you.hahaha

muiz aL said...

Lelaki dengan lelaki, perempuan dengan perempuan maybe you can maintain as a bff.. But if lelaki dengan perempuan, still you called it bff? Euww.. Nevermind, it's just my opinion..

Alep said...

btol ckp ko muiz..aq stuju sngt...cbb mse mle2 aq ngn awek aq kiteowg bff..hehe..

muiz aL said...

Alep: Kira kau nak meluah perasaan kat aku lah ni? Choii~